واکسن آزمایشی کووید-۱۹ چین ایمن اعلام شد

به گفته محققان، واکسن کروناویروس آزمایشی چین که توسط موسسه زیست پزشکی تحت آکادمی علوم پزشکی چین تولید می‌شود، در مرحله اولیه آزمایش بالینی ایمن اعلام شد.

به گزراش اميدنامه ايسنا به نقل از تایمز نوشت:، محققان (در مقاله‌ای که هنوز در مرحله پیش از چاپ قرار دارد) گفتند: در یک آزمایش فاز یک بر روی ۱۹۱ شرکت‌کننده سالم بین ۱۸ تا ۵۹ سال، واکسیناسیون آزمایشی این گروه هیچ واکنش شدیدی نداشته است.

شایع‌ترین واکنش‌های جانبی گزارش‌شده توسط شرکت‌کنندگان در این آزمایش درد خفیف، خستگی، قرمزی مختصر، خارش و تورم در محل تزریق بود. ناگفته نماند نتایج به‌دست‌آمده از این واکسن پاسخ ایمنی نیز ایجاد کرده است.

در این مقاله آمده است: "تمام داده‌های به‌دست‌آمده در این آزمایش ایمن بودن واکسن و واکنش ایمنی این واکسن غیرفعال را پشتیبانی می‌کند و مطالعات بیشتر در مورد کارایی آن در آینده، دلگرم‌کننده است. "

چین صدها هزار کارگر در بخش‌های ضروری و گروه‌های دیگری را که در معرض خطر زیاد ابتلا به کرونا هستند، با سایر واکسن‌های تولیدی خود واکسیناسیون می‌کند، حتی اگر آزمایش‌های بالینی به‌طور کامل انجام‌نشده باشد، البته این واکسیناسیون نگرانی‌های ایمنی در بین متخصصان ایجاد کرده است.

لازم به ذکر است که چین در مرحله نهایی آزمایش‌ها بالینی حداقل چهار واکسن آزمایشی قرار دارد.

 

افزودن نظر جدید