وزیر کشور: دخالت دستگاه های نظامی در انتخابات به صلاح نیست

وزیر کشور گفت: مواضع رئیس جمهور مبتنی بر قانون است و در روند منطقی انتخابات همه باید حاکمیت قانون را بپذیریم.
وزیر کشور گفت: بررسی صلاحیت داوطلبان ورود به مجلس شورای اسلامی از طریق مراجع چهارگانه دنبال می شود و اجرای عدالت در این زمینه منوط به اختصاص زمان کافی برای بررسی صلاحیت همه داوطلبان خواهد بود .

به گزارش امید به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ رحمانی فضلی با تأکید بر اینکه وزارت کشور در چارچوب قانون از حقوق همه نامزدها و رأی دهندگان صیانت خواهد کرد افزود: چنانچه به دلیل ناکافی بودن وقت برای بررسی کامل صلاحیت نامزدهای انتخاباتی فردی رد صلاحیت شود عادلانه نخواهد بود و باید تلاش کنیم اعضای هیأت های اجرائی و نظارت فرصت کافی در این زمینه داشته باشند .

وزیر کشور در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره سخنان اخیر رئیس جمهور گفت: در چارچوب قانون هیأت های اجرائی و نظارت هرکدام جایگاه خاص خود را دارند و دخالت هر یک در کار دیگری قطعاً غیر قانونی خواهد بود، تأکید رئیس جمهور اجرای شفاف قانون و فصل الخطاب بودن آن بوده است و در عرصه رسانه ای فهم درستی از اظهارات رئیس جمهوری صورت نگرفته است .

رحمانی فضلی گفت: دخالت دستگاه های نظامی در حوزه انتخابات نه در قانون پیش بینی شده و نه به صلاح خواهد بود، اما اظهار نظر افراد دلسوز پیرامون شرکت مردم در انتخابات لازم است.

وزیر کشور گفت: مواضع رئیس جمهور مبتنی بر قانون است و در روند منطقی انتخابات همه باید حاکمیت قانون را بپذیریم .

رحمانی فضلی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره موضوع احراز هویت رأی دهندگان گفت : یکی از مسائل مهم انتخابات بحث احراز هویت افراد رأی دهنده است ، در انتخابات گذشته موارد بسیار محدودی از قبیل رأی دادن دوباره با یک شناسنامه، استفاده از شناسنامه افراد متوفی و تغییر محل اخذ رأی رخ داده است اما اینگونه اقدامات با برقراری ارتباط شعب اخذ رأی با مرکز ذخیره اطلاعات ثبت احوال منتفی خواهد شد .

وزیر کشور درباره برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی گفت: در دوره قبل 90 درصد فرآیند برگزاری انتخابات الکترونیکی بوده و امسال قرار است صد درصد انتخابات در 9 کلان شهر کشور به صورت الکترونیکی برگزار شود و در مرحله سفارش دستگاه برای برگزاری آن هستیم .

افزودن نظر جدید