پخش مداحی تفرقه‌انگیز سیاسی از تلویزیون

یکی از نوحه‌خوانانی که در میدان نقش‌ جهان اصفهان در اجتماع روز عاشورای مردم این شهر، پشت تریبون قرار گرفت در هنگام پخش زنده این مراسم از شبکه سوم سیما، به انتقاد از دولت و دستگاه دیپلماسی کشور پرداخت و مدعی شد که در توافق هسته‌ای خط قرمزهای ترسیم‌شده از سوی مقام معظم رهبری رعایت نشده است.

به گزارش امیدنامه به نقل از آنا، این نوحه‌خوان در ادامه دیگر تلاش‌های گروهی از مداحان برای سیاسی کردن سوگواری‌ها به نفع یک دیدگاه خاص، خطاب به مردم اصفهان که در بزرگترین اجتماع عاشورایی این شهر گرده هم آمده بودند تا عزای حسینی را اقامه کنند، گفت که به‌گونه‌ای عزاداری کنند که پس از نامه اخیر رهبری درباره برجام و تذکر برخی نکات، کسانی نتوانند خطوط قرمز رهبری را نادیده بگیرند.
او بدون نام بردن از رئیس‌جمهوری، نامه‌ روحانی در پاسخ به رهبری را «دوپهلو» خواند و در ادامه از دست دادن «اتفاقی» وزیر امور خارجه با رئیس‌جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد انتقاد کرد.
شبکه سوم سیما که در حال پخش زنده این مراسم در ساعت 11:30 بود، پس از این اظهارات صدای مراسم اصفهان را قطع و صدای مراسم یزد را که در گوشه دیگر صفحه تلویزیون تصویرش پخش می‌شد، جایگزین کرد. این در حالی بود که مواضع سیاسی نوحه‌خوان میدان نقش‌ جهان اصفهان علیه دولت بیش از یک دقیقه پخش شد.

افزودن نظر جدید