پرخطرها در کدام نقاط تهران هستند؟

سایت انصاف‌نیوز نام مکان های ناایمن را منتشر کرده اما شهردار تهران و برخی از اعضای شورای شهر صحت آن را زیر سؤال برده واز مردم خواسته اند به این لیست ها توجهى نکنند.

لیست ۱۲۹ساختمان ناایمن تهران منتشر شد؛ سایت انصاف‌نیوز نام مکان های ناایمن را منتشر کرده اما شهردار تهران و برخی از اعضای شورای شهر صحت آن را زیر سؤال برده واز مردم خواسته اند به این لیست ها توجهى نکنند.

سایت انصاف‌نیوز نام مکان های ناایمن را منتشر کرده اما شهردار تهران و برخی از اعضای شورای شهر صحت آن را زیر سؤال برده واز مردم خواسته اند به این لیست ها توجهى نکنند؛ در سوی دیگر اعضای شورای پنجم شهر تهران درباره منتشر نشدن اسامى ساختمان هاى ناایمن می‌گویند، این لیست در سال ۹۹به درخواست نهادهای امنیتی منتشر نشده است.

 برخی از اعضای شورای شهرششم مانند مهدی عباسی، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی از همان ماه های نخستین آغاز به کار شورای شهر خواستار انتشار لیست ساختمان ها شده بود ، سه  هفته پیش نیز به شهردار تهران ضرب الاجلی یک هفته ای داده بودند تا اسامی ساختمان‌های ناایمن تهران را در سامانه شفافیت منتشر کند. این درحالی بود که قدرت الله محمدی سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران  در صحن شورای شهر تهران اعلام کرد:"  با هماهنگی با دادستانی لیست  ۱۲۹ساختمان را حتما منتشر خو اهیم کرد. چرا که با هیچ فردی تعارف نداریم. بی‌تردید نباید اجازه دهیم بحث انتشار اسامی این ساختمان‌ها تبدیل به ترس شود. وقتی می‌دانیم تعداد زیادی از شهروندان ما روزانه وارد ساختمان‌های ناایمن می شوند نباید از انتشار اسامی آنها بترسیم. حتما لیست ساختمان‌های نا ایمن را منتشر می‌کنیم و با جان مردم معامله  نخواهیم کرد. "

علی نصیری، رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به تازگی در یک برنامه‌ رادیویی درباره اعداد و ارقام اعلام شده درباره ساختمان‌های ناایمن تهران گفته است:"این آمار عموما مربوط به سازمان آتش‌نشانی است و بیشتر ایمنی حریق را ملاک قرار می‌دهد. در حوزه ایمنی سازه عدد و رقم و آمار دقیقی نداریم زیرا ساختمان‌هایی که به عنوان ساختمان نا ایمن معرفی می‌شوند در برابر آتش سوزی ناایمن هستند.  "

در دوره مدیریت شهری گذشته قرار بود سامانه‌ای برای معرفی و پایش ساختمان‌های ناایمن تهران راه‌اندازی شود، سایتی که مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران وقت بعدها اعلام کرد که راه‌اندازی آن منتفی شده و سازمان آتش‌نشانی جزییات این ساختمان‌ها  را در سامانه‌های خود دارد و این سامانه‌ها را در اختیار دستگاه‌های مسئول، حتی دستگاه‌های مسئول خارج از حوزه شهرداری که می‌توانند در خصوص ایمنی ساختمان‌ها نقشی داشته باشند قرار می‌دهد. 

پارک ارم نا ایمن است؟

در لیست منتشر شده از ساختمان های نا ایمن نام برخی از اماکن تفریحی هم به چشم می خورد از جمله پارک ارم ،مهدی بابایی عضو شورای شهر تهران می‌گوید: "وسایل پارک ارم توسط سازمان ملی استاندارد چک می‌شود. بحث ایمنی توسط سازمان آتش‌نشانی در حوزه ساختمان‌ها و آتش‌سوزی است و سازمان استاندارد به صورت دوره‌ای از لوازم شهربازی‌ها بازدید می‌کند."

او از اولویت بندی ساختمان هم ناایمن هم خبر می‌دهد و می‌گوید: اخطارهای لازم برای همه این ساختمان‌ها صادر شده است. منظور از اخطار نیز این است که دستورالعمل ایمنی هم برای مالک صادر شده که اگر می‌خواهد به نقطه ایمن برسد باید این دستورالعمل را رعایت کند،مواردی که انجام ندادند با هماهنگی که با معاون دادستانی شده هر هفته سه پرونده را مطرح می‌کنیم تا مالکان را دعوت کنند و خود معاون دادستان اخطاریه را ابلاغ می‌کند. در بازه زمانی آتش‌نشانی بر اساس حجم کار معین می‌کند تا در بازه زمانی سه تا ۶ ماهه فرایند ایمن‌سازی را انجام دهند و مواردی که انجام نمی‌دهند چون توسط معاون دادستان ابلاغ شده بعد از مهلت قانونی نسبت به تعطیلی اقدام می‌شود. 

مناطق رکورددار

 بر اساس لیست غیررسمی منتشرشده از ساختمان‌های ناایمن  منطقه ۱۲ بیشترین سهم را از ناایمن‌ها دارد.مناطق ۱٨ و ۲ در جایگاه‌های دوم و سوم هستند.منطقه ۱،۲۰، ۱۵، ۲۱، ۶، ۷ و ۹ نیز جزو ۱۰ منطقه اولی هستند که ساختمان‌های ناایمن را در خود جای داده‌اند.در منطقه ۱۰، هیچ ساختمان ناایمنی بر اساس لیست منتشر شده وجود ندارد و کم‌ترین ساختمان‌های ناایمن در مناطق ۲۲، ٨ و ۱۳ قرار دارند.

در لیست غیررسمی منتشر شده، از ۱۲۹ ساختمان ناایمن، منطقه ۱، ۹ ساختمان، منطقه ۲، ۱۰ ساختمان، منطقه۳، ۳ ساختمان، منطقه ۴، ۵ ساختمان، منطقه ۵، ۴ ساختمان، منطقه ۷، ۶ ساختمان، منطقه ٨، ۲ ساختمان، منطقه۹، ۶ ساختمان، منطقه ۱۰، صفر ساختمان، منطقه ۱۱،۴ ساختمان، منطقه ۱۲، ۱۵ ساختمان، منطقه ۱۳، ۳ ساختمان، منطقه ۱۴،۴ ساختمان، منطقه ۱۵ ، ٨ ساختمان، منطقه ۱۶، ۴ ساختمان، منطقه۱۷، ۴ ساختمان، منطقه ۱٨، ۱۲ ساختمان، منطقه ۱۹، ۶ساختمان، منطقه ۲۰، ۹ ساختمان، منطقه ۲۱، ۷ ساختمان و منطقه ۲۲، ۲ ساختمان پرخطر دارند.

 

افزودن نظر جدید