پنج هزار اصفهانی سر قبر زاینده رود عزاداری کردند

بزرگ‌ترین تجمع مردم اصفهان برای حمایت از زاینده‌رود، شامگاه گذشته در بستر خیابان زاینده رود و در فاصله بین سی سه پل و پل فردوسی اتفاق افتاد.

به گزارش امید به نقل از زندگی سالم،حضور بیش از 5 هزار نفر از شهروندان اصفهانی در این تجمع مدنی بیانگر به ستوه آمدن مردم اصفهان از وضعیت اسف بار رودخانه زاینده رود است.

" به اصفهان نفس بدید، زاینده رود رو پس بدید"،‌ "زاینده رود زنده باد، ‌اصفهان پاینده باد"، " اگر که آب باز نشه اصفهان قیامت میشه" و "حمایت حمایت،‌ اصفهانی با غیرت" از جمله شعارهای مطرح شده در این تجمع مردمی بود.

به اهتزار درآمدن پلاکاردهایی با عناوین "زاینده رود ما کو؟"، ‌"رئیس جمهور! اصفهان تشنه است" و "استاندار محترم! آب آب آب" نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در این تجمع مردمی در اصفهان بود.
در دست داشتن بطری‌های آب معدنی، آب پاش‌های دستی و هم‌چنین بالابردن باقی مانده پیکر لاک پشت مرده کف زاینده رود نیز قابل توجه بود که لب‌های مردم زاینده رود را به درد می‌آورد.

اما در این میان صحبت‌های نوجوان 11 ساله اصفهانی نیز در جایگاه خود قابل توجه بود.

ندا بیات که به اعتقاد خودش همراه با دیگر همشهری‌هایش برای نجات زاینده رود گامی کوچک برداشته است،‌ به خبرنگار تارنمای زندگی سالم گفت: اگر مسئولان بخواهند موفق باشند باید جلب رضایت مردم را همراه با خود داشته باشند و امروز مردم اصفهان به صورت جدی خواستار بازگشایی رودخانه زاینده رود هستند.

این نوجوان اصفهانی، زاینده رود را تنها دلخوشی مردم اصفهان دانست، و ادامه داد: چنانچه وضعیت زاینده رود به همین روال ادامه پیدا کند در سال‌هایی نه چندان دور، اصفهان خالی از سکنه خواهد شد.

بیات در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دولت نباید با بی توجهی خود نسبت به خواسته ها و مشکلات مردم، مردم را در مقابل خود قرار دهد، افزود: لازم می دانم از فرمانده انتظامی اصفهان که برای اولین بار در فعالیت‌های مدنی برخوردی نداشته و همراه مردم بوده است سپاسگزاری کنم.

گفتنی است که در حاشیه‌ی این تجمع مدنی، مردم اصفهان طوماری را نیز به منظور حمایت از زاینده رود و خطاب به حجت‌الاسلام حسن روحانی، ‌رئیس جمهور کشورمان امضا کردند.

افزودن نظر جدید