کنایه ظریف به دلواپسان: ما ملتی دلاوریم نه دلواپس

وزیر امور خارجه با بیان اینکه گفتمان انقلاب اسلامی گفتمان صلح طلبی همراه با عزت و هویت مداری و حکمت همراه با عدالت است، گفت: سیاست خارجی امروز ایران با پیروی از گفتمان انقلاب اسلامی رؤیاهای باطل دشمنان را نقش بر آب کرده است.

به گزارش امید،، محمدجواد ظریف در نشست علنی امروز (سه شنبه 16 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به سؤال برخی از نمایندگان مجلس، گفت: سؤال و نظارت حق نمایندگان است و پاسخ به آنها در چارچوب مصالح و منافع ملی وظیفه سایر مسئولان در هیأت دولت است.

وزیر امور خارج،ه ادامه داد: حساسیت نمایندگان نسبت به وزارت خارجه نشان دهنده اهمیت به سیاست خارجی و امنیت ملی است، بسیار خوشحالم که در طول 8 ماه گذشته بیش از وزرای دیگر در تاریخ انقلاب اسلامی در مجلس در کمیسیون امنیت ملی و دو بار در صحن مجلس حضور پیدا کردم و درباره مسائل مختلف به نمایندگان پاسخ دادم.

وی افزود: خداوند بزرگ را سپاسگزارم که به برکت هوشمندی و پایمردی مردم دلاور ایران و در سایه حمایت و هدایت مقام معظم رهبری و به تدبیر و درایت ریاست جمهور امروز سیاست خارجی ایران با ارائه منطقی گفتمان اصیل انقلاب اسلامی که همان گفتمان مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) و تمام مواضع ما عین مواضع مقام معظم رهبری است.

ظریف تصریح کرد: گفتمان انقلاب اسلامی گفتمان صلح طلبی و گفتمان سازنده همراه عزت و هویت مداری و گفتمان حکمت و همراه با عدالت است که این گفتمان امروز با موفقیت مسیر پیشرفت و روشنگری را دنبال می‌کند، دوستداران ایران امروز خوشحال هستند و به خاطر سربلندی سیاست خارجی ایران عرصه بر دشمنان تنگ شده است سرمایه گذاری های کلان و رؤیاهای باطل آنها نقش بر آب شده است.

وزیر امور خارجه گفت: در این مسیر بیش از هر چیز به دعای معصومین و همدلی مردم و همراهی آنها دل بستیم و با همین رویکرد حاضر شدم که به سؤالاتی که پیش تر در کمیسیون امنیت ملی پاسخ دادم در صورت لزوم مجددا پاسخ دهم.

وی افزود: من و همکارانم با افتخار تمام تلاش‌های خود را به کار می‌بندیم و همه فشارهای داخلی و خارجی را به جان می‌خریم تا پروژه صهیونیستی "امنیتی سازی، القای خطر و تهدیدآمیز بودن ایران" را نقش بر آب کنیم.

ظریف بیان داشت: سیاست خارجی عرصه وحدت ملی و نه دعواهای سیاسی است، ما ملتی دلاوریم نه دلواپس.

وی گفت: دبیر کل حزب الله و حماس و جهاد اسلامی شخصا از من تشکر کرده‌اند؛ این حرکت ما در سیاست خارجی نیروهای انقلابی ما را به وجد آورده است‎. سیاست خارجی دولت نتانیاهو، را منزوی کرده است و آرامش را از او گرفته است‎.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید