گزارشی از تجمعات در دانشگاه های مختلف کشور

در پی سانحه سقوط هواپیما و جان باختن تعدادی از دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه‌ها، ظهر امروز دانشگاه‌های شهید بهشتی و علامه طباطبائی، خواجه نصیر الدین طوسی و علوم پزشکی شهید بهشتی مراسم یادبودی برای جان باختگان برگزار کردند که این تجمعات با اعتراضات دانشجویان نسبت به سهل انگاری مسئولان مربوطه همراه شد.

به گزارش امیدنامه به نقل از ایسنا، در پی جان باختن تعدادی از دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه های برتر کشور در سانحه هوایی روز چهارشنبه پرواز تهران کی‌یف، دانشجویان دانشگاه‌های مختلف در مراسم جداگانه‌ای یاد درگذشتگان این پرواز را گرامی‌ داشتند.

ظهر امروز نیز دانشگاه‌های شهید بهشتی و علامه طباطبائی به صورت جداگانه مراسم رسمی یادبود جان باختگان را برگزار کردند که این مراسم با اعتراض دانشجویان همراه شد.

در پی برگزاری تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در اعتراض به سهل انگاری مسئولان مربوطه در سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین که امروز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، علیرضا دشتابی مدیر رسانه دانشجویی این دانشگاه در تشریح جزئیات این تجمع به ایسنا گفت: امروز ساعت ۱۲:۳۰ قرار بود دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی که سوگوار جان باختگان سانحه پرواز تهران – کی‌یف بودند در دانشگاه جمع شوند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: خواسته دانشجویان در تجمع امروز این بود که چرا مسئولان از همان ابتدا علت سانحه غم‌انگیز سقوط هواپیمای اوکراینی را اعلام نکردند و دانشجویان از این موضوع ناراحت بودند.

نماینده دانشجویان معترض دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: تجمع امروز از اول به این شیوه برنامه‌ریزی شده بود که ابتدا دانشجویان عزاداری کنند و سپس تجمع به سمت طرح گلایه‌ها و اعتراض به سمت مسئولان برود.

دشتابی با تاکید بر اینکه یکی از فارغ التحصیلان رشته علوم آزمایشگاهی دانشگاه شهید بهشتی در بین جان باختگان هواپیمای اوکراین بود گفت: در تجمع امروز دانشجویان دو طیف مختلف علیه موارد مورد حمایت طرف مقابل شعار دادند و البته با همراهی مسئولین این تجمع به تنش خاصی کشیده نشد.

دکتر صمد حاج جباری معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی نیز در خصوص علت برگزاری تجمع امروز دانشجویان این دانشگاه به ایسنا گفت: این تجمع برای بزرگداشت جان باختگان سانحه هواپیمایی اوکراین و همچنین جان باختگان مراسم تشییع شهید سردار سلیمانی برگزار شده بود و دانشجویان با بازماندگان این سانحه‌ها ابراز همدردی کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: در تجمع امروز مشکل خاصی برای دانشجویان رخ نداد و تجمع بدون تنش پایان یافت.

همچنین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در دانشکده‌های پزشکی، پرستاری، داروسازی و چند دانشکده دیگر با روشن کردن شمع و برگزاری مراسمی یاد دانشجویان و هموطنان جانباخته در سانحه هواپیمای اوکراینی را گرامی داشتند.

مراسم یادبود جان باختگان سانحه هواپیما بعد از ظهر امروز ۲۲ دی ماه در محل دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی، کارکنان، استادان و دانشجویان دانشگاه علامه با حضور در مراسمی که روز یکشنبه ٢٢ دیماه در دانشکده حقوق و علوم سیاسی برگزار شد، یاد و خاطره دانش آموختگان جانباخته هواپیمای اوکراینی را گرامی داشتند و با خانواده های درگذشتگان این سانحه هوایی ابراز همدردی کردند.

در این مراسم دکتر هادی خانیکی عضو هیئت علمی دانشکده ارتباطات در خصوص بررسی ابعاد اجتماعی و ارتباطی این سانحه و با عنوان«جامعه در شوک! ضرورت بازسازی اعتماد و ارتباطات» به ایراد سخن پرداخت.

دکتر دین پرست مدیر روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی در گفت و گو با ایسنا در خصوص تجمع امروز دانشجویان دانشگاه علامه اظهار کرد: بخشی از این تجمع خود جوش بود و دانشجویان در محوطه دانشگاه جمع شدند و بخشی نیز در قالب برنامه‌ای که معاونت فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی به مناسبت برزگداشت جانباختگان سانحه پرواز هواپیمای اوکراینی در دانشکده حقوق و علوم سیاسی برگزار کرده بود، صورت گرفت.

وی با بیان اینکه هیچ دانشجویی در تجمع امروز دانشگاه علامه طباطبایی دستگیر نشده است،‌گفت: دانشجویانی که به صورت خود جوش تجمع کرده بودند در نهایت به برنامه بزرگداشتی که دانشگاه برگزار کرده بود ملحق شدند و در این مراسم دکتر خانیکی استاد ارتباطات این دانشگاه سخنرانی کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی در خصوص انتشار اخباری منبی بر ورود نیروهای امنیتی به داخل دانشگاه در تجمع امروز خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان نیروه امنیتی به داخل دانشگاه ورود نکردند و نیروهای انتظامی و امنیتی در بیرون دانشگاه مستقر بودند و این تجمع بدون هیچ گونه خشونتی به اتمام رسید.

دانشگاه خواجه نصیر در سوگ جان‌باختگان

دانشجویان دانشکده برق دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی هم مانند سایر دانشجویان از ساعت ۱۲:۳۰ امروز یکشنبه(۲۲ دی‌ ماه) با روشن کردن شمع و خواندن شعری به صورت دسته جمعی یاد دانشجویان جانباخته‌ در سقوط هواپیمای اوکراینی را گرامی داشتند.

دو تن از دانش‌آموختگان دانشگاه صنعتی خواجه نصیر در میان جانباختگان سقوط هواپیمای اوکراینی بودند.

تجمع دانشجویان در دانشگاه علم و صنعت

عصر امروز جمعی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ضمن برگزاری تجمع اعتراضی،  با جانباختگان سانحه هوایی اوکراین همدردی کردند.

در تجمع امروز دانشجویان دانشگاه علم و صنعت که در محوطه دانشگاه برگزار شد دانشجویان ضمن همدردی با جانباختگان سانحه هوایی اوکراین، خواستار برخورد با مقصران این سانحه هوایی شدند.

تجمع تعدادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان

همچنین امروز جمعی از دانشجویان دانشگاه‌ صنعتی اصفهان نیز در ابراز همدردی با خانواده جانباختگان سقوط هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ و جان باختن تعدادی از دانشجویانی که از مسافران این هواپیما بودند، مقابل ساختمان اداری این دانشگاه تجمع کردند.

چهار تن از دانش‌آموختگان دانشگاه صنعتی اصفهان به نام‌های منصور اثنی‌عشری ورودی ۸۷ مهندسی عمران، امیر اشرفی حبیب‌آبادی ورودی ۸۸ مهندسی مکانیک، میلاد نهاوندی ورودی ۸۸ مهندسی شیمی و پریناز قادرپناه ورودی ۸۳ مهندسی نساجی جزو مسافران پرواز چهارشنبه گذشته تهران به کی‌یف بودند.

 تعدادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان امروز –یکشنبه ۲۲ دی- با حضور در محوطه داخلی این دانشگاه با سر دادن شعارهایی خواهان برخورد قاطع با مسببان این حادثه شدند. آنها خواهان برخورد با مسئولان مرتکب این اتفاق و همچنین دلجویی از بازماندگان این حادثه بودند. در این تجمع همچنین با سر دادن شعارهایی نسبت به نحوه اطلاع‌رسانی در این موضوع انتقاد شد.

در جریان این مراسم سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه صنعتی اصفهان در جمع دانشجویان حاضر شد و اظهار کرد که این مساله با آرامش بررسی خواهد شد.

مهران نحوی تاکید کرد: همگی عزادار این فاجعه هستیم و با تمام سعی‌مان مطالبه دانشجویان را پیگیری می‌کنیم.

مراسم یاد بود جانباختگان حادثه سقوط هواپیما در دانشگاه‌های تبریز

در تبریز نیز مراسم یادبود جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی توسط تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های تبریز برگزار شد.

در این مراسم عنوان شد که جمع حاضر در دانشگاه هنر اسلامی تبریز جزو معترضان نیستند، چرا که جای معترض در خیابان است و این مراسم تنها به منظور گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان حادثه هواپیمای اوکراینی برگزار می‌شود.

حاضران در این مراسم  همزمان با نواختن دف، سرود "مرغ سحر" را خواندند.

دانشجویی که در این مراسم به نمایندگی از جمع حاضر سخنرانی می‌کرد، اظهار کرد: جان تک تک دانشجویان جان باخته حتی آنهایی که اسمشان هم در میان جانباختگان نیامده، برای ما مهم است.  

وی اضافه کرد: این مراسم را برگزار کردیم تا خاطره‌ای برای خودمان بسازیم و تا آخر عمر یادمان بیاید که چه عزیزانی را از دست دادیم.

همچنین دانشجویان دانشگاه تبریز نیز با برگزاری مراسم یادبود برای جانباختگان حادثه سقوط هواپیما با بازماندگان این حادثه اظهار همدردی کردند.

همچنین در این مراسم، سرود "یار دبستانی من" توسط دانشجویان حاضر در این مراسم خوانده شد.

افزودن نظر جدید